Bussen och vantar.

Sitter just nu på bussen, skapligt mycke folk kan jag lova.. Är på väg till malmslätt för att hälsa på på min praktik. Se vad de är för ena människor man ska träffa framöver.. Ska bli spännande.. Och kul förhoppningsvis.

Igår på dagis fick vi hem sånt där månadsbrev. Och jag blir så himla ställd när de måste skriva att de börjar bli kallt ute och barnen behöver vantar på sig. För mig är de en självklarhet. Fryser jag om fingrarna utan. Ja då gör väl barna de med.. Och så ska de vara ute i flera timmar och gräva, gunga och åka kana med de där små frusna händerna. Klart de behöver vantar.. Men alla föräldrar förstår tydligen inte de..
Men idag när jag lämnade Linnéa hade alla utom en vantar.. En stackar liten pojke som gick och frös. Han fick ju som tur var låna vantar och mössa.. Så till och med när de skriver ut med stora bokstäver att de behövs så förstår inte alla föräldrar de ändå...?. Och idag är de ju grymt kallt ute. Jag har till och med min vinterjacka idag faktiskt.. För jag, jag tycker inte om att frysa alls.. Bella däremot har sin tunnare läcka. För hon svettas alltid, ALLTID då alltså:). Och igår glömde hon kvar sin jacka i matsalen dessutom.. För hon gick hellre utan.. Blir galen på de där..

aja nog om de.. Väntar på att någon ska höra av sig med. Vet inte vem jag vill ska höra av sig först. De på sjukhuset eller de på kommunen. De på kommunen får gärna höra av sig först, men bara om jag fick jobbet haha. Får jag de inte kan de gärna höra av sig efter sjukhuset så jag vet när jag ska ta bort skiten..

Vad andra tycker
Skrivet av: cecilia

du räknas inte för jag sa ju till dig förut!

2010-09-28 @ 18:57:03
Blogg: http://ceciliagullberg.blogg.se/

Har du något att berätta? :

Du heter:
Varit här förut?

Din mail: (bara jag som kan se den)

Din Blogg:

Vad DU vill ha sagt:

Trackback
RSS 2.0