Operation..

Fick idag hem papprena om operationen... De var väntat visserligen:). Eftersom jag pratade med dem i telefonen i torsdags..
Så är de ju en himla massa grejer man måste tänka på givetvis.. Då menar jag en himla massa. Tänkte skriva ner allt..

•Du får äta fram till sex timmar före operationen.
• Du skall dricka 2 dl klar söt dryck ex. saft fram till två timmar innan operationen, ta även två Panodil 500 mg tillsammans med saften som förebyggande smärtlindring. (De där fatta inte jag?)
• Duscha hemma operationsdagens morgon.
• Rökning och snusning ej tillåten efter 24.00 (fan jag kommer typ dö).
• Förebyggande smärtlindring. Tag två stycken Panodil 500 mg kvällen innan operationen.
• Tag med patientkort. ID-handling och dina aktuella mediciner.
• Värdeföremål och smycken lämnar hemma. Ta bort all piercing. Du ska vara osminkad och ej ha färgat nagellack (tro fan jag kommer glömma piercingen haha. Men går de bra med ofärgatnagellack??)
• Du får inte köra de närmaste 24 timmarna. (Men jag får göra de annars då?)..
• De är en fördel för Dig om Du har sällskap på eftermiddagen och den första natten hemma. (Vem känner sig manad?)

Vad andra tycker
Skrivet av: Emelie

haha sötis! det är jätte mysigt då de pratar massor men på deras språk med:)

2010-10-25 @ 19:34:47
Blogg: http://momemelie.blogg.se/
Skrivet av: sandra, mamma till thea

när är det?

2010-10-25 @ 20:04:57
Blogg: http://sallbelal.blogg.se/sallbe
Skrivet av: Julia

Nagellacket får du inte ha för att de ska kunna se dina nagelbäddar och det för att kunna se tecken på ev syrebrist. Har jag för mig.



Vad var det med Panodilen du inte förstod?

2010-10-25 @ 22:30:00
Skrivet av: sandra, mamma till thea

SV: jo jag vet att det va snygga skor. jag sa ju att thea skulle ha sådana innan du köpte dom till linnéa

2010-10-26 @ 18:15:15
Blogg: http://sallbelal.blogg.se/sallbe
Skrivet av: sandra, mamma till thea

SV: vadå duger inte åt dagis personalen. dom dyrare barnskorna ser ju också ut så. vad tycker dom du ska ha då? köp fodrade gummistövlar då. de är as bra. dagis personalen här älskar theas stövlar :)

2010-10-26 @ 19:27:20
Blogg: http://sallbelal.blogg.se/sallbe
Skrivet av: Emma

Snygg blogg måste jag säga :)

Mycke man ska tänka på där, men de e bara att bita ihop o försöka komma ihåg de :P

Hade bra!

2010-10-27 @ 14:20:21
Blogg: http://theblackpuma.blogg.se/

Har du något att berätta? :

Du heter:
Varit här förut?

Din mail: (bara jag som kan se den)

Din Blogg:

Vad DU vill ha sagt:

Trackback
RSS 2.0