Varför

Varför är det inte rättvist? Varför har en del så bra? och en del ska vara pigor med ett evigt slit var dag Varför är just jag en piga? Det kan man fundera på Varför får jag aldrig rosor? och varför ska det vara så?

Varför ska jag mata grisar? och varför ska jag mjölka kor? Varför har jag ingen klänning som är fin och fina skor? Varför har jag ingen fästman? När det finns de som har två Varför får jag aldrig rosor? och varför ska det vara så?

Varför får jag aldrig dansa? och får aldrig gå på fest Varför ringer väckarklockan när jag sover allra bäst? Varför regnar det på söndan? Just när jag ska ut och gå Varför får jag aldrig rosor? och varför ska det vara så?

Varför är jag inte vacker? och varför är jag inte fin? Varför har jag inga pengar? Inte ens en symaskin Varför är jag ful och fattig? Det kan man fundera på Varför får jag aldrig rosor? och varför skrattar jag ändå?

och vart kommer den ifrån då?:)

Vad andra tycker
Skrivet av: cecilia

Ingen aning.

2010-05-15 @ 13:07:37
Blogg: http://avlillien.blogg.se/
Skrivet av: mli :)

Är de inte pigan i emil i lönneberga?:P Kanske bara fått för mig de.. ^^

2010-05-16 @ 10:26:51

Har du något att berätta? :

Du heter:
Varit här förut?

Din mail: (bara jag som kan se den)

Din Blogg:

Vad DU vill ha sagt:

Trackback
RSS 2.0