Uppdatering..

Har så mycke jag skulle vilja skriva men har inte riktigt orken..

Tänkte i varjefall berätta lite om dagen.
Sandra kom och vi var så klart inte klara. Linnéa var helt färdig och så finer så<3.men jag hade inte riktigt hittat vad jag skulle ha på mig. Men kom sen på att byxorna låg kvar bland den ovikta rentvätten. Och här sprang jag runt och leta som ett fån haha. Vi kom iväg till slut och var lite sena. Jobbigt som tusan att bära lillplutten först till skolan. Där fröken sa att Bella var på rast. Men vi kunde inte hitta henne så fick leta. Och sen till tandläkaren. De blir ju en del kilon att bära liksom. Speciellt med alla ytterkläder med. Vi kom i varjefall några minuter sent. Men de så kom de precis och ropade in oss. Tur de.

Först var de Bellas tur. Har dragit mig lite för att ringa då tandläkaren skrämde henne så dant sist.. Men i varjefall så förklarade jag läget om tanden som gott sönder. Han sa att de var något annat. Typ att tanden bakom tryckte på därför hade de blivit så (hon hade hål som de inte ville laga innan så därför trillat ut i bitar). De blev röntgen där de visade sig att jag hade rätt. Så han ville prata med mig om de. Så fick Bella gå ut med Sandra undertiden och så var de Linnéas tur..

Han kände på tanden och tandköttet utan att hon reagerade speciellt så hon hade inte ont i varjefall. Sen fick vi båda sitta i stolen (hon i mitt knä). Och de blev röntgen på henne med. De såg bra ut och den sitter även bra så den kan växa fast igen. Dock måste jag hålla koll så de inte blev varbildning i tandköttet över tanden.. Bara hoppas på de bästa nu då..

Sen satte vi oss ner och pratade om hur han ville vi skulle göra med Bella ang hennes rädsla och att biten av tanden som är kvar måste ut.. Fick även ett papper om hur de går till. Vad vi ska tänka på och jag ska försöka prata positivt om de.. Med henne alltså:)! Men den 16.e ska vi tillbaka. Dels för infektionen ska lägga sig. Dels för att tandbiten kanske trillar ut av sig själv och då slipper hon ta bort den där och dels för att vi/jag ska hinna förbereda oss/henne.. Bara hoppas på de bästa där med

nu blev de visst inte så kort:) och jag är inte en klar.. Hmmm

Får tacka Sandra som igår kom på att in kunde ju följa med och ställa upp som stöd.. Så de tackar jag för.
Är ju så himla dålig på de där med att säga tack. Och så får jag så dåligt samvete efteråt. Finns massa situationer jag borde sagt tack

Sen handlade vi lite och gick hem och åt eftersom Bella missade sin lunch. Och då var de ju ingen idé att hon gick tillbaka till skolan för hon slutade nästan då..
Sen åkte Sandra och Linnéa sov middag och då slocknade jag med. Fy så trött jag var..

Är fortfarande. Och nu är kl massor.
Efter att Linnéa lagt sig idag vaknade hon och skrek hysteriskt. Var nästan otröstbar. Så hon fick komma till min sköna säng.. Hon har vaknat ett par ggr och varit jätte ledsen efter de med. Och jag. Ja jag vill bara sova. Men hon har varit tyst under hela tiden jag skrivit de här. Även ett bra tag innan. Så då kanske jag får sova nu. Hoppas på de. Är helt slut.

sov så gott. Puss hej

Vad andra tycker
Skrivet av: sandra, mamma till thea

det va så lite så, trevligt att ses :)

2010-03-16 @ 08:36:17
Blogg: http://sallbelal.blogg.se/sallbe

Har du något att berätta? :

Du heter:
Varit här förut?

Din mail: (bara jag som kan se den)

Din Blogg:

Vad DU vill ha sagt:

Trackback
RSS 2.0