Vårdcentralen 3

Blev lite bråttom mot slutet. Och iväg kom vi. Fick dock inte komma in fören tio i elva. Först var de min tur. Hon kollade i halsen och konstaterade att jag inte har några mandlar:). Haha nae hon frågade om jag tagit bort dem och de har jag ju.. En var svullen i halsen och en lymfkörtel är jätte stor. Men den kan jag känna med så de visste jag ju också. Och svullnaden har jag med märkt av då jag till och med är svullen under tungan.. Och de känns jobbigt att andas.. Så kollade hon i öronen och sa att trumhinnorna är indragna. De är därför de kliar bakom dem.. Så tog hon halsprover och sen var de Bellas tur.

Hon klämde lite på örat och sa att hon behövde bedövning först.. Så gick vi till labbet och lämnade de där.. Och tog blodprov och så blev de en lång väntan igen...

De var positivt på bakterier så nu har jag fått medicin. Och så gick vi in ett annat rum men när Bella fick se sprutan fick hon panik och skrek och vägrade. Så vi fick lugna ner oss i väntrummet igen.. Sen tillbaka. Då ville hon pröva utan bedövningen läkaren sa att de skulle göra jätte ont men Bella var helt bestämt. Hon skulle inte ha bedövning.

Och hon började trycka och greja för att ta bort var så hon skulle kunna se. Och gud vad hon skrek.. Men hon vägrade bedövningen. Och doktorn tyckte de var bättre att åka till sjukan. Se vi fick gå hem och vänta på att hon skulle ringa.. När hon väl ringde visade de sig att de inte fanns några tider idag så vi åker in tidigt i morgonbitti.

Vad andra tycker
Skrivet av: Emelie

stackare!! hoppas du blir bättre! ska ringa och prata med läkaren igen eftersom Tobias hosta inte är bättre.. inte alls kul om Noel blir smittad igen.. usch och usch!!

2010-08-02 @ 19:45:03
Blogg: http://momemelie.blogg.se/

Har du något att berätta? :

Du heter:
Varit här förut?

Din mail: (bara jag som kan se den)

Din Blogg:

Vad DU vill ha sagt:

Trackback
RSS 2.0