Onsdagen den sjunde

23 dagar kvar...

Vet inte vad de är med mig, men något står inte riktigt rätt till...
Jag är så himla trött.. Alldeles för trött. Linnéa vaknade runt 7 idag. Käkade välling och somnade om. Sen sov jag lite jag med. Men sen ringde Sandra, då hade jag vaknat till lite innan och vi pratade riktigt länge.. Vid tio vaknade barna till liv och Sandra la på. Sen lekte de på golvet och jag låg kvar och vilade i sängen. Hade tänkt ta oss i väg till maxi så klädde på Linnéa och Bella började klä ordning sig medans Linnéa åt. Så kollar jag mobilen och upptäcker ett mess. Kl var då 12 och där står de att de är påskfest. (Visste jag ju redan om men) De började i varjefall kl ett..
Panik panik panik
Gjorde i varjefall i ordning oss i all hast och sen åkte vi iväg. Blev inget maxi. (Skriver mer om påskfesten sen)
På vägen hem sen somnade Linnéa och de var tänkt att jag skulle styra med lite då, men sov en stund jag med. Sen busade vi lite och vid sju gick vi och hälsade Cissi som är hemma igen från italien:)

Nu sover Linnéa. Har gjort ett tag, Bella SKA sova när som. Och så fort hon somnat. Ja då däckar jag också. Somnar när som. Är så fruktansvärt trött. Förstår inte varför.?.

Påskfest
Som sagt var vi på påskfest. Och som jag skrev var vi där vid ett. Så vi käkade påskmat och så:) Vi gick även så skattjakt:). Först fick vi en karta. Som ledde till ena utsidan av huset, där låg en till karta:) Den ledde till en lekpark i närheten och där i sandlådan under rutschkanan låg en ledtråd. Vad som hände sen vet jag inte riktigt. Barn/ungdomarna sprang tillbaka till huset och hittade fler ledtrådar medans jag och Linnéa och två till som jobbar där sakta gick tillbaka till huset. (Bella och Linnéa var ända barnen där idag). När vi kom tillbaka skulle alla sitta med ögonbindel i köket.:)
Först skulle de lukta på olika kryddor för att sen känna på ex spagetti och sen gissa vad som mer låg där i. De klarade de så då kom nästa ledtråd:)
Inte nudda golvet över stora rummet. Och där inne skulle de gissa rätt på 4 kändisar:) Bella kunde 2. Jätte duktig. Sen blev de upp på vinden och gissa gåtor. 2 av 5 rätt var de tvungna att ha:). Och till sist ner i källaren för att där nere finna skatten:)
påskäggen som vi målade veckan innan

Men nu låg de godis i dem. Eller i Bellas, Linnéa fick en klementin och russin.. Vid 4 åkte vi hem. Och nu blir de sova.

Puss hej saknas dej:*♥

Vad andra tycker

Har du något att berätta? :

Du heter:
Varit här förut?

Din mail: (bara jag som kan se den)

Din Blogg:

Vad DU vill ha sagt:

Trackback
RSS 2.0