Underbar men jävligt knas dag..!!

De första som hände när jag kom till jobbet idag var att jag fick byta avdelning. Så istället för småbarns avdelningen blev de stora barn.. 3-5 år:)..
Vi var under förmiddagen i en pulkabacke. Så de var skojsigt.. Sen slutade jag redan kl 14.00 idag så vi hade bestämt oss för att åka pulka när vi kom hem. Först skulle jag hämta Linnéa idag. De första jag ser är ett tomt fack. Gick in i rummet hon satt i. Hon bara for upp och kom och gav mig en kram:) sen när vi kom ut i kapprummet igen upptäcker jag att hennes väska hängde på någon annans plats. De hade tydligen gått och letat efter den överallt men inte hittat den när hon skulle sova middag. Så hon fick sova utan sin napp och nalle. Sen hämtade jag hennes overall i torkskåpet. Men var resten där? Nej nej.. Frågade fröken var fleece kläderna var någonstans. Men hon visste inte så vi letade, frågade de andra fröknarna om de visste men hon som tagit av kläderna efter de var ute hade inte en aning. Sen säger den andra fröken när jag förklarade hur de såg ut att Ett annat barn hade haft på sig kläderna när han gick hem Hopp :(..

Bara för de blev vi sena till fritids. Sen hämta Bella som förövrigt tar grymt lång tid så sig att klä ordning sig. På vägen hem ringde jag graflunds igen. Och då berättar de för mig att jag står inte på något avtal jag har alltså inte något lägenhetskontrakt. Jag bor inte här.? Var bor jag då? Varför betalar hyran??Aja nog om de..

Väl hemma hämtade vi pulkan och jag drog på mig termobyxor och bytte strumpor. För gud vad jag frös om anklarna idag Haha:).. Sen iväg till de små backarna. Linnéa bara skrattade i pulkan. Så underbart att se <3 hon verkligen älskade de. Hon åkte mycke förra året med men de var inte alls som nu.. Bella och Linnéa hade tokroligt.. Eller ja Linnéa tokskratta i pulkan och Bella när hon drog den och puttade på och åkte med Linnéa i knät. Linnéa grät och skrek varje gång de stannade. Hon tyckte inte alls om att backen tog slut och man var tvungen att bara upp pulkan igen och när jag bar upp henne skrek hon sitta sitta sitta och pekade på pulkan. Och när de var dags att gå hem blev hon ännu mera arg. Och skallade mitt knä. Gissa vem som fick ont?

ja inte var de jag i vilket fall.. Ungar alltså:) Nästa gång, kanske i helgen innan kalaset ska vi gå till stora pulkabacken istället. Beror på vad vi hinner med innan. Måste köpa present med för de hinner vi inte i morgon. Och då ska de bli skoj att se hur lilltjejen reagerar då. Man måste ju gå ännu längre upp för att få åka då.. Bella älskart redan de vet jag. Vintern är hennes favorit årstid. Snö är de bästa hon vet:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0