En BRA-dag:)

Dagen började med att jag var riktigt frusen.. Låg med dubbla täcken en stund innan jag klev upp och vi gjorde oss i ordning..

Efter de blev de pulkaåkning till bvc:). Stora "lilla" Tjejen väger numera 11,5 och är 78 cm. Enligt doktorn ligger hon på medelvikten nu. Hon har legat lite under tills hon var Ett år men nu ligger hon precis på sträcket. Hon gick ju till och med ner när hon var sjuk. Men de har hon tagit igen nu. Däremot är hon ju kortare en de i hennes ålder. Men de var ingen nyhet för mig:) Hon sa att jag inte skulle oroa mig för de. Och jag skratta lite och sa att de var jag absolut inte jag är ju med kortare. Så skrev hon upp min längd. Och frågade om Micke längd. Och så sa hon att Linnéa kommer bli ungefär lika lång som mig när hon är vuxen antagligen. Sånt kan man ju inte veta utan bara gissa och anta:) Men än så länge ligger hon i min längd från när jag var liten så:).

Efter bvc blev de hem och laga lunch. Sen efter vi ätit fick Linnéa sova middag i vagnen och vi begav oss till pulkabacken :) blev ingen bild när Bella åkte men här sitter jag i pulkan och väntar på att Bella ska komma upp för backen....
de var skoj. Men vi (jag) tröttnade rätt fort idag. Tyckte inte backen var så bra. Ingen is Haha och de stack upp stora gräsbitar. De kanske skulle klippt gräset innan snön kom:).

Vi gick istället till nya lekparken eller som den parken kallas i ryd. Akti. De är ju en likadan här nu:) men fy vad fort de gick Haha. Bella åkte först. Hon var nere på en sekund Haha. Inte alls som sist vi var där och man fick ta fart med både händer och fötter för att ens komma ner.
Sen åkte jag. Haha först gick de fort och helt plötsligt fortare. Och sen satt jag på marken Haha och Bella skrattade så dant och jag med. Riktigt kul var de:)
Sen åkte Bella några ggr till innan de var dags att gå hem och börja förbereda kvällsmaten. Och så vaknade Linnéa på vägen hem

Fick även min första lönespec idag:) kändes lite speciellt:) och nu kändes de också som att de var värt jobbet:)
Har även namnsdag idag. Katarina.. Hihi. Mamma också, så grattis till oss:)
    Pussar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0