Min lilla Sessa

Vi var ju hos doktorn på 1,5-års kontroll förra veckan. Då frågade hon mig om Linnéa kan tre eller tio ord. Jag svarade definitivt mer än tre, men inte mer än tio. Så har funderat mycke på de sen dess.. Och ska nu försöka komma ihåg vilka ord de egentligen är..

    Linnéas ordförråd:
    • Sii-aa (sitta)
    • Dii-aa (dricka)
    • Tii-taa (titta)
    • Kiss-aa (kissa)
    • Såowa (sova)
    • Såå goo (sov gott)
    hmm svårt de här:)
    • Öa (öga)
    • Bomma (blomma)
    • Kitti (hello kitty)
    • Pippi (fågel eller pippi långstrump)
    • Boompa (bolibompa)
    • Pääwoo (päron)
    • Taapa (tappa)
    Så är de ju namn med.
    • Äniijaa (Linnéa)
    • Bää-laa (Bella)
    Cecilia brukar hon säga olika till men de slutar i varje fall oftast med..
    • -Ija • -elija (med lite olika börjor då Haha)
    • Mamma (mamma)
    • Pappa (pappa)
    Försökte med en ny idag:)
    • Moomoo (mormor)
    • Ti- aa (Thea)
    • Saa-daa (Sandra)
    • Töjja (tröja)
    • Voow (hund)
    • Bila (alla motorfordon heter bilar)
    • Cyy-aa (cykla)
    • Kissh (katt)
    • Ja-ka (jacka, overåll heter samma Haha)
    • bappa (nappen)
    • Atta (akta)
    • Hä-jåå (hejdå)


Kanske är fler. De är de jag kommer på just nu. Kom på mer och mer när jag började skriva. Men nu står de still men känns som jag glömt något?. Duktig är hon tycker jag:). Hon böjer vissa ord så härligt och de blev 30 för jag räknar namn som ord också faktiskt.

(helt ärligt har jag uppdaterat de här inlägget 5 ggr nu för jag kommer på fler Haha.)

Tycker ända de är lite skoj. För när jag tog upp de på dagis att de nog är mer än tio sa de att de aldrig hört henne prata där, ALDRIG. Blev himla förvånad över de faktiskt. MAMMA säger hon bara där. Och de har hört henne säga Bää-laa en gång. Hmm. Annars är hon med på noterna och pratar med kroppen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0