Dag 17, Mitt Favoritminne

Mitt favoritminne. Den här är svår. För jag har inget minne.. Haha. Nee men de är svårt. Just nu tänker jag på såna minnen som framkallas av dofter. ljus, ljud, rörelser och sånt, känslomässigtminne eller vad man ska kalla de.

Jag har ett minne som jag ofta börjar tänka på. De kan vara olika faktorer som gör de. En speciell känsla som rusar genom kroppen. Samma känsla jag hade i hela kroppen just vid denna stunden.. Jag står nämligen i mitt rum i klockrike. De är mörkt ute och jag speglar mig i mitt fönster. Jag dansar och mimar till min aquaskiva.:). Brukade stå där och dansa och greja Haha. Men just aqua skivan känns som bäst. Även tamagochi låten:)



Sen har jag ett annat minne som beror på lukt. Jämt när jag känner den doften tänker jag tillbaka på när jag står i badrummet hos mamma och tvättar händerna efter ett blöjbyte med min älskade sötnos Gabriella. Och fy vad härligt de var när hon var bebis. Och den doften får mig egentligen att tänka på bebisBella perioden. Jag kan i nu läget känna lite sorg över att jag inte har något sånt med Linnéa. Men vem vet, om några år kanske jag uppfattar de annorlunda.

I tisdags när jag var på tag till jobbet på morgonen fick jag en stark lust att kliva av bussen och gå hem till farmor och farfar. De var ju så härligt där. Men de går ju inte.. Hade önskat att de hade gått men icke:(. Kollade in i deras gamla fönster medans jag åkte förbi. Och genast kom jag och tänka på när Jag, Sandra, Jens och Mikael byggde snögubbe och snölyckta utanför fönstret.
Jens som alltid skulle vara så stor, tuff och märkvärdig började kasta snöboll mot deras fönster. Men missade hela tiden och träffade grannen under:) och bara när jag skriver de kommer jag på massa favorit minnen vi här därifrån. Bla när vi lekte i madrasserna, skulle göra pasta i smyg med varmt vatten i garderoben och Sandra som inte fick vara med för hon var för liten välte ut allt:). Vad arga killarna blev då:).

Har många favoritminnen som sagt. Kan inte bara välja ett. För alla är så olika känslomässigt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0