Älskar Fredagar

Har varit en kanon dag idag. Helt underbar:) tänkte därför dela med mig av den..

Planeringhar kanske aldrig varit min starka sida men idag blev de extremt. Haha. Extremt kallt om inte annat.. Kollade när bussen gick från Resecentrum givetvis. De var mellan 5-10 min att åka till min hållplats beroende på hur många som åker. Hur som gick bussen 7.08. Jag räknade åt fel håll när jag tänkte. Alltså att bussen kom ca sju. Så tio över sex gick vi hemifrån. Skulle lämna en nyckel hos mamma. Sen skyndade vi oss vidare till Dagis. Och jag kände mig så sen och stressad hela tiden. För först var vi tvungna att ta oss till pressbyrån och fixa busskortet. Sen lämna av Bella på fritids och sen iväg till busshållplatsen. Som ligger borta vid ikea typ. Aja vi gick lagom fort. Bella klagade inte så de var inte för fort eller så. Ändå var vi på fritids redan halv 7. Fan hur snabba var vi? Aja gick till bussen och kommer självklart på att jag tänkt fel. Och i helvete heller att jag tänker stå i kylan 30 min och frysa Haha. Gick in till macken och fördrev tiden med en varm oboy så länge:). Ibland är de tur att man bor i stan ändå:)

På busshållplatsen stod Johan. Så vi hade sällskap hela vägen till jobbet. Kom lite tidigt men vid 8 gick vi ut och jag spelade bandy med grabbarna. Råkade slå till en kille i huvudet med klubban Haha. Låter elakt va. De gick bra:). Sen när vi gick in var de tre st som hade rockkonsert för mig. Så himla skoj.

Sen rullade allt bara på med öppning av deras adventskalender. Lunch, rast, legobygge, fika, sen när de stora hade lucia träning busade jag med ettåringarna:). Sen var de bara Mellis och pussel och helt plötsligt var kl redan halv 4.

Väl hemma har vi fredagsmyst. Linnéa var extra trött idag så hon slocknade efter julkalendern. Men jag och Bella har spelat spel och kollat idol och ätit chips och druckit läsk. Hon sover sen en tid tillbaka. Hon låg nämligen och somna på golvet när vi kollade första halvan av idol Haha.

Ska med sova snart. Längtar till i morgon då THEA hjärtat kommer hit på bus:) vi ska ha jätte skoj.. Helg är väl de bästa som finns:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0