Seg dag idag..

... Kan jag lova! kommer mer till de senare i inlägget...

Har varit en bra jobbvecka.. Så såg fram emot helgen.. I onsdags var jag i skägget och torsdag fredag ute i tallboda.. Och när jag satt på bussen på vägen hem längtade jag till mina mysbyxor och en riktigt skön fredagskväll. Blev inte riktigt så...

Egentligen tog jag ledigt på måndag för att ringa vårdcentralen då jag haft rätt ont till och från i flera veckor.. Ibland mer ibland mindre... Men när vi skulle gå hem från dagiset började de plötsligt göra jätte JÄTTE jätte ont. Och de gjord ondare och ondare på tog värktablett och la mig i sängen med benen upp ont väggen när jag kom hem. Bella fick packa sin väska själv med lite hjälp från mig (jag förklarade vad hon skulle lägga ner). Och när hon åkt ringde jag 1177. Hann inte ens förklara allt utan hon bad mig åka in till akuten på en gång. Så tog bussen in straxt efter. Så fick jag sitta där hela kvällen.. Först i de där jätte roliga väntrummet. Sen kom jag givetvis in de där första rummet när de kollar puls, tryck och temp och så förklarade jag lite. Och sen fick jag gå ut och lämna urinprov. Och vänta igen.. Sen kom en sköterska och jag fick ett rum.. Så låg jag där på sängen och väntade på kirurgen. Hon klämde och greja. Och så fick jag lämna blod. Så var de bara vänta på provsvaren.. Och de är livmodern som gör ont och så är den svullen och trycker emot tarmen. Som i sin tur gör att de blir stopp. Så då gör de ännu mer ont.. Typiskt. Jag ska upp igen i morgon till gynjouren där inte gyn doktorerna är lika stressade och sura som hon sa. Så fick åka hem efter ett par timmar.. Jätte härlig fredag..

Hade egentligen tänkt köpa present i fredags men de fick bli efter jag och Linnéa badat och gjort i ordning oss. Efter de bar de av till Linnéas farmor innan vi gick till lokalen för att fika. PappaMicke fyllde ju 25 år igår. Sen åkte jag och lämnade Linnéa hos min syster och då blev de mer firande.

Idag vaknade ju upp dyngförkyld med världens huvudvärk. Sen när jag gick upp och rökte blev jag plötsligt yr och svettades så var tvungen att lägga mig ner. Då hade jag en knöl i magen. Skumt. Har mått sjukt dåligt hela dagen och mest legat stilla..

Vad andra tycker
Skrivet av: cecilia

sv' jo precis :)

2010-10-18 @ 19:45:12
Blogg: http://ceciliagullberg.blogg.se/

Har du något att berätta? :

Du heter:
Varit här förut?

Din mail: (bara jag som kan se den)

Din Blogg:

Vad DU vill ha sagt:

Trackback
RSS 2.0