Linnéas helg!

Det BÄSTA med helgen är att man får ta igen den där tiden man missat i veckan och bara umgås som tusan:)..



Denna helg är ju Bella i sthlm så jag och Linnéa är alldeles ensamma.. Eller ALLDELES ensamma har vi faktiskt inte varit:). Men vi kan börja med igår..
FREDAG
Hämtade hem en lycklig tös från dagis. Hon såg mig i fönstret redan och vinkade glatt. Och när jag klev in genom dörren stod hon redan där och sprang fram och gav mig en stor kram:)



Sen gick vi förbi mormor på vägen hem. Skulle fråga hur de hade gått att lämna Bella och så (eftersom nätet fortfarande inte funkar, JAG VILL KUNNA SKICKA SMS... Nu kan jag inte ens ringa längre, blir galen). Då sprang gullfian runt och hade skoj. Men när vi skulle gå hem var hon grinig och trött och hungrig helt plötsligt som hon alltid blir efter en hel dag på dagis framåt kvällen.. Sofie följde med hem en stund så de busade medans jag greja lite. Sen åt vi bara och läste saga och myste en kortis. Mer orkade hon inte.. Men så är de på fredagar..

LÖRDAG
Jag vaknade runt halv tio. De var alldeles knäpptyst så jag låg kvar en stund. Så hörde jag henne prata lite. Så gick upp och gjorde välling. Ja jag är otroligt bortskämd:).. Sen hämtade jag in tösen och vi låg och myste.. När hon var klar bada hon lite. Hon ÄLSKAR att bada. Men OGILLAR att tvätta håret och gå upp:)



Efter badet gick vi till ikea med Sofie, behövde gå till apoteket och maxi för att köpa mystillbehör:) På vägen dit var hon på sitt sämsta humör. Men hon vägrade sova:-S. De blev bättre väl där. Och på maxi stötte vi ihop med pappsilappsi också. Men på vägen hem somnade hon minsann Haha.. När vi kom hem vaknade hon och sen dess har vi bara MYST. Först blev de lite chipsmys. Då åt hon stjärnor.. Inte så mycke dock:) för sen blev de ju kvällsmat. Efter de gungade vi tillsammans. På en gungbräde liknade grej i hennes rum.. Inte lätt när jag väger lite mer bo henne Haha:) men hon tyckte de var skoj och de är huvudsaken:)



Sen kollade vi på sing sing och åt godis. Hon åt frukt mest. Och varje gång de applåderade släppte hon snabbt frukten hon hade handen för att klappa händerna hon med. De såg otroligt sött ut:) men sån är hon. Så underbar.. Efter de lekte hon lite så där som bara hon kan göra.. Och nu ligger sötnosen i sängen.. I morgon blir de massa mys med. Och invänta Bella. Och då blir de dubbelmys!

Vad andra tycker
Skrivet av: Emelie

vad lik hon börjar bli Bella nu.. och vad stor hon blivit! :)

2010-10-24 @ 20:38:48
Blogg: http://momemelie.blogg.se/
Skrivet av: Emelie

ja fy, ja.. jo det är nog som du säger att man har "vant sig" vid dom så man ser inte lika mycket som andra att de växer.. och jag kan tänka mig sen när den lille kommer att man ser den skillnaden.. :( han är ju min lille bäbis än ju.. men det känns lustigt att han börjar prata lite.. :) härligt sen när de kan säga meningar så man förstår lite mer vad de vill :)

2010-10-24 @ 21:53:21
Blogg: http://momemelie.blogg.se/

Har du något att berätta? :

Du heter:
Varit här förut?

Din mail: (bara jag som kan se den)

Din Blogg:

Vad DU vill ha sagt:

Trackback
RSS 2.0