Livet..

Denna helg har handlat om livet skulle man kunna säga..

De är inte så att människorna står mig jätte nära. De gör ju egentligen nästan ingen.. Men de berör mig ändå oerhört mycke. De får tankarna att snurra. Man vill säga så mycke, finnas där.

För två st har livet precis börjat. En liten pojke och en liten flicka har kommit till världen <3 Ett jätte stort Grattis till båda familjerna. Ni har äntligen fått bli föräldrar till era underbara mirakel.

För en annan har livet precis tagit slut. Vila i frid.
Och för många nära och kära till den mannen, speciellt för hans två barn har livet stannat till för en stund. Stannat till för att sedan börja rulla igen, sakta sakta med en saknad som är ofantligt stor. Den saknaden kan bara de som själva varit med om förstå. De blir aldrig bra. Men de blir bättre...

Mitt i allt tänker jag på min älskade dotter. Som också kommer få de där beskedet snart. Att livet tagit slut. Och hon får stanna upp.. Andas, tänka på fina minnen och gå vidare..

För andra rullar livet bara på. Vissa stannar upp tänker efter.

Idag har även lilla Helga namnsdag. Nästa månad skulle hon fyllt 7 år egentligen. Hon fick bara uppleva sin 3 årsdag och hennes mamma har fått leva i sorg i snart 4 år.
En sorg som aldrig försvinner. Men de går att leva med den..

Vad andra tycker
Skrivet av: sandra, mamma till thea

jasså haha. har du mega fodring i dina med :)



nej jag har inte köpt en ända aladinask. men thea har två pussel o Linnéa fick träsiffror. hittade ju inget annat, kidswood. ska vara bra. thea har lite annat i det märket o det håller bra :) Om du vill veta vad jag köpte till alla. utom Dig så hör av dig så du inte köper samma. :)

2010-11-27 @ 11:21:37
Blogg: http://sallbelal.blogg.se/sallbe
Skrivet av: sandra, mamma till thea

sv: joo det är klart ska prata med dom på dagis så jag är lite mer insatt. det är ju även pressen att hitta ett jobb. jag har ju varken bra utbildning eller erfarenhet o jimmy är på mig dagligen vilket gör att suget liksom förvinner när det bara är tjat o gnat. jag är ju inte ens arbetslös än o ändå har jag en stor press på axlarna. tycker inte om det.

2010-11-30 @ 12:06:04
Blogg: http://sallbelal.blogg.se/sallbe
Skrivet av: Frida

Din dotter kommer få beskedet?? :S Vad för besked??

2010-12-10 @ 22:00:07
Blogg: http://fridasimonsson.blogspot.com

Har du något att berätta? :

Du heter:
Varit här förut?

Din mail: (bara jag som kan se den)

Din Blogg:

Vad DU vill ha sagt:

Trackback
RSS 2.0