Mina tjejer.

Bella har ju börjat skolan. Skolan liksom. Hon har blivit hur stor som helst..
Lite skillnad från förr Haha



Nu har hon inte för tid att vara inne längre.. Lika bra att passa på att leka hela dagen innan läxorna trillar in..

Härom kvällen när Linnéa sätt i badet och plaskade runt slog de mig även hur stor hon har blivit. Inget liten bebis längre.. Jätte stora tjejen. .
Och pratar massor. Typ:) Hon säger ordet Pappa, men lyssnar man riktigt riktigt noga kan man höra skillnad. De är inte bara pappa, utan även tappa, anka och nappen. Likadant med ordet titta. Lyssnar man noga säger hon även sitta och dricka. När hon säger sitta brukar hon slå på soffan eller peka på en stol. Sitter hon redan säger hon ofta åt andra att sätta sig med:) och dricka pekar hon ofta på sin mugg eller på kranen. Hon visar när hon tappat något. Aja. Hade hon inte visat vad hon mena hade jag nog inte hört skillnaden på orden från börjar. Pappa säger hon även till fåglar. Istället för pippi. Och vovva betyder hund och iss betyder katt.. Hon är så duktig hon med tio tänder:).

På dagis går de jätte bra. Hon gråter som en tok när jag går. Men de brukar tystna när jag kommit en bit. Idag började de om. Efter en stund. Hörde henne näsan hela vägen hem. De var jobbigt faktiskt..


Så stora och duktiga båda två.. :) Om tre timmar kommer min Pappa hit.. De ska bli trevligt.

Vad andra tycker

Har du något att berätta? :

Du heter:
Varit här förut?

Din mail: (bara jag som kan se den)

Din Blogg:

Vad DU vill ha sagt:

Trackback
RSS 2.0