Kräksjukan..

Den flyttade in hos oss ordentligt:). Men nu mår jag mycke bättre. Känner mig bättre i varjefall men ser dock inte kry ut Haha


Började ju med att Linnéa blev dålig söndag kväll. Sen var hon även lite dålig på måndagen. Men på Tisdagen tog jag med dem till sjukan. Hade en tidig tid.

Först prata vi. Jag blöder ju fortfarande hela tiden. Tyvärr. Blödde från Juli sen var jag ju hos doktorn och fick tabletter för att sluta blöda. Äntligen slutade de. Och 2 veckor var jag blödningsfri. Sen opererades jag och här blödit sen dess. Så ja sen juli här jag blödit VARJE JÄVLA DAG (utom två veckor) så berättade han och provresultatet från de som de tog bort. Han tog även nya prover på cellförändringar. Han skojade lite när provet togs. Man ska ju ta de när man inte har mens men de blir ju svårt att hitta en blödningfri dag på mig. Så gjorde han även en kolposkopi i fall att. Och sen togs även andra prover som gjorde så jävla ont. Jag är tydligen jätte känslig i tappen. Kan vara därför jag blöder? De vet man inte säkert. Har fått en annan medicin nu så får man hoppas de hjälper mot blödningarna och gör de inte de måste jag upp igen. Och så klart invänta provsvaren i fall de finns någon annan logisk förklaring till varför de blöder hela tiden.

Och eftersom jag blöder och han tyckte jag såg blek ut och så kollade han hur typ ögonvitorna såg ut så kanske jag behövde extra blod? Så han ringde på en sköterska som fick komma in och ta ännu mera blod:) Tänk att de tar blod för att se om man behöver blod:) kan man lika gärna behålla de lilla:) Nä men låg precis på gränsen så behövde inte.

Sen när vi kom hem mådde jag jätte dåligt. Tur man har Bella som är så snäll och hjälpsam. För efter ett tag började uppkastningarna.. Blä.. Då blev jag ju självklart lite orolig för de med mina dåliga blodvärlden. För även om de låg över gränsen för att få blod var de ju sämre än vad de ska vara..
Men jag överlevde.

Hoppas Bella klarar sig. De brukar hon göra.. Men ändå.:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0