Bra start på Året?..

Ganska i varjefall. Men mycket för lite sömn..

Igår var denna dam på underbart humör.. Pigg och lekfull
Men sen gick hon och la sig för natten. Och när jag skulle gå in och släcka möttes jag av en fruktansvärd stank. Kollar ner i sängen och Ja Great. Kräks överallt. Funderar på hur tusigngen hon kan sova i de där..

Började först ta bort de man kunde ta bort sen väcktes hon och fick kliva in i duschen. Hon skrek lagom högt.. Hon hatar verkligen att duscha.. Sen la jag en stor sopsäck i soffan och la över en filt. Sen låg vi där ihop. Kollade på Pippi på rymmen. Sen vid 6 somnade hon igen. Tack och lov. Jag var helt slut då.. Men vid nio vaknade vi igen och då blev de att dra av golvet och slänga in alla kläder i tvättmaskinen. För denna gång fick jag en hel del på även mig. Och så även de som låg i blöt sen i natt också. Inte allt visserligen de fick ju inte plats i en maskin.

På morgonen var hon sen ganska slö men vem är inte de när man varit vaken hela natten?
De konstiga är väl att hon har inte ens sovit middag idag. Fast hon sov så lite på natten. Och knappt fått i sig något heller. Lite glass. Lite socker vatten. Lite festis. En klunk nyponsoppa. De var jätte äckligt. Och en liten Macka. Men på kvällen och även dagen sen har hon varit JÄTTEPIGG. Nästan hela tiden. Sprungit runt och busat. Och haft ont i magen. För de mesta kommer de ut bakvägen och inte genom munnen.. Vilket jag tycker är både skönt fast ändå inte.. De kommer från båda håll men mestadels så. Aja

Än så länge har hon klarat natten. Har varit inne säkert 20 ggr och kollat till henne om inte mer. Bella kom hem precis lagom från sin pappa. Eller inte.. Hoppas hon klarar sig. De brukar hon göra. Magsjuka är inget för henne. EN gång på 8 år. De är inte illa:).. Än annan mår jätte illa och har gjort hela kvällen bara väntar på att de ska komma upp :-S.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0