Dan före Dopparedan...

Dagen blev kanske inte riktigt som tänkt. Inte alls faktiskt.. Vaknade ju i morse, eller vaknade flera ggr i natt. Men sen väckte tjejerna mig och huvudvärken var fan inget rolig, ville inte riktigt kliva upp för de var kallt med. Bör tilläggas att jag sover i mysdress och sockar. De var verkligen svinkallt. Låg kvar en stund i sängen. Ganska lång stund. Sen ringde jag min mor som tyckte jag skulle ringa till sjukvårdsrådgivningen.

Sagt och gjort. De var telefon kö 5 min sa de men fick vänta 10. Typiskt mig alltså:). Sköterskan sa att någon var tvungen att titta på mig. Antingen på akuten eller vårdcentralen. Jag valde vårdcentralen.. Så jag ringde dit och fick en tid halv två så pallrade mig upp och städade badrummet. Eller vi gjorde alla tre. De var lite för trångt för de kan jag lova:) sen klädde vi på oss och gick iväg. Då tänkte jag att vi kunde ju gå upp och handla sen när vi var klara. Jaja. Tjugo i blev jag inropad. Och mina älsklingar satt kvar i väntrummet och läste.. Men de gick jätte fort så de var lungt hon lös i mina ögon så fick jag sträcka ut händerna och blunda. Och efter de fick jag vänta i väntrummet medans hon ringde jourläkaren akuten.

Sen kom hon ut med en remiss i handen och jag fick åka till akuten och ligga i en sån här rolig apparat



Men innan vi gick in tog vi svängen förbi kiosken och köpte macka till Bella, Linnéa somnade i vagnen på bussen. Bör jag tillägga att jag var livrädd på bussen.?. Upp till akuten i varjefall. Vidare upp på röntgen men sen ner igen till akutröntgen. Tjejerna väntade igen i väntrummet.. De var så himla duktiga mina älsklingar. Verkligen super:)

De visade inga blödningar i hjärnan så fick åka hem igen. Gav faktiskt busshållplatsen en chans till. Men de var den sista. De är så mycke is där att bussen inte kan åka närmare. Jag klev av utan vagnen och Bella min ängel fick hjälpa mig ner med vagnen sen. I fortsättningen använder vi hållplatsen efter..

Väl hemma igen blev de städning igen. Och vi missade julkalendern idag också:(. Men nu är de fint i badrummet hallen och köket. Halvfint i vardagsrummet. Hann inte dammsuga och så där..
    Ja de var min dag de, Pussar
    och God Jul förresten:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0