Ångest.

Har fet jävla ångest inför flytten. Alltså jag vill verkligen komma ner på botten och jag vill verkligen ha altan och barnpool och göra snölyktor och slippa alla trappor och kunna ha vagnen inne och gå och handla utan att behöva springa upp och ner flera ggr. Just nu drar jag mig för att handla. De är långt till tvättstugan så jag drar mig för de med. Plus de med att få ner tvätten. I nya lägenheten är tvättstugan precis utanför dörren. Och jag kan ha egen tvättmaskin i badrummet. Vi kommer ha en kanonlekpark precis utanför altan. De blir närmare till ekdungen, barnen får varsitt rum igen. Utan att min säng behöver stå i vardagsrummet. Jag längtar faktiskt.
    Men ändå denna jävla ångest...
    Allt som ska packas. Eller rättare sagt all jävla skit man ska behöva gå igenom. Varför har jag så mycke skit? Jag mår dåligt av att gå upp och behöva tänka på allt man måste gå igenom. Vad har hänt den sista tiden. De är som att allt bara växer.. ALLT verkligen. Och jag förstår inte hur vardagsrummet kan se ut som de gör idag. För de har jag städat hela dagarna två dagar i rad. Jag har dammsugat 5 ggr. Och plockat och plockat. Men de syns inte alls. Man skulle kunna tro att jag struntat i de i flera veckor. Men de är inte så.
Så fort jag säger åt Bella. Ca 300 ggr om dagen. Skyller hon allt på Linnéa. Jag vet att de inte är Linnéa. Hennes 4.e par vinter vantar är borta. För bara den här vintern. Och när jag sa till henne idag om de skyller hon direkt på Linnéa. De är inte hennes fel att inte Bella lägger dem där de ska ligga. Hon bara kastar dem på golvet eller vart som helst egentligen. Trött på de. Trött på allt jävla tjat. Allt är verkligen överallt och så måste jag hinna med att röja. De tar henne 5 min att stöka ner något som tar 1 timme att städa. Hur är de möjligt. Jag fattar inte. Och när jag pratar om de stirrar hon bara. Hela förra veckan bestod av gräl och tårar pga att hon gör som hon gör. Men blir de någon förbättring. NEJ...

Och därför har jag jätte ångest. För jag orkar inte. Jag gör inte de. De är bara hur mycke som helst hela tiden..

Kommentarer
Postat av: sandra, mamma till thea

jag kan hjälpa dig att packa o rensa. thea är ju ändå ledig till 10:e januari tror jag det är. sp länge du har något att packa i

2010-12-22 @ 09:50:47
URL: http://sallbelal.blogg.se/sallbe

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0