Aldrig mera flytt för min del..

Gillar inte alls de här med att flytta. Tänk om vi inte trivs alls där borta? De får vi ju hoppas på.. För jag gör inte om de här igen. Och aldrig ska jag samla på mig något igen. Ingen reklam tack blir de till och med. Och jag tänker inte bjuda hem folk heller. Och så blir man bara sur och irriterad och vill kasta allt. För vad ska man med allt till? Ingenting

Började packa lite smått i början av månaden. Eller rättare sagt började rensa bort massa saker. Hjälpte tydligen inte nu.. Så var Sandra här en lördag och hjälpte till med kläderna och i barnas rum. Och så fick jag och Linnéa maginfluensa. Minns inte vilket som var först i ordningen där men så började i varjefall denna härliga resa. Och jag tänkte att jag hinner jag har god tid på mig. Och de hade jag också.. Men sen kom annat och ställde till de istället.

Den stora packhelgen när Mamma,Mats och Sandra skulle komma hit och hjälpa till, blev de inget med de för de blev sjukhuset istället. Natten innan var nästan helt sömnlös. Och när vi kom hem blev de inte allt för mycke sömn heller. Men lite ändå.
På söndagen kom Mamma och Mats igen. Men då gjorde vi inget utan bestämde att vi skulle köra bort lådor på onsdagen så skulle ju Micke hämtat sina grejer så skulle de hjälpa mig och packa den här helgen lite grann när man såg vad som skulle göras. Och på kvällen blev de akuten igen. Till jätte sent. Men då fick jag sova länge sen. Tack och lov.
Måndagen började sen med att jag fick sitta med en jävla mugg och försöka få henne att kissa men när vårdcentralen stängde gav jag upp och skulle börja med maten. Då blev de bara bråk och tjaffs istället. Och jag packade Mickes grejer. Han ställde även ut en del i trappen som han sen ställde tillbaka. Kvällen slutade sent och argt och jag sov inte den natten alls.
Tisdagen fixade jag så min lägenhet faktiskt skulle förbli min. Och sen träffade jag fel människa på vägen hem och han vägrade lämna mig ifred utan skulle bara bråka vilket sen slutade jätte jätte konstigt tack och lov fick de ett slut. Och sen spenderades dagen hos mamma innan jag vi gick hem och då kom Dennis över och ville ha hjälp med läxan och jag hämtade även nycklarna. Bella hade feber och Linnéa mådde bättre. Men alla sov dåligt under natten ändå.
Onsdagen skruvade jag ner hyllan vilket tog extremt lång tid. Varför sitter de ihop så krångligt? packade lite och Mats körde bort grejer, sen åt vi hos mamma.
Torsdagen grejade jag i sovrummet och mådde konstigt under förmiddagen. Sen gick vi bort till lägenheten och kolla innan vi gick hem. Tid de har laget frös jag som en tog och fick lägga mig. 39 graders feber suck. Och helst slut.
Fredagen började Linnéa må dåligt igen så då var vi två. Framåt kvällen kände jag mig bättre men hon blev sämre.
Lördagen kunde jag inte för lyfta ett finger utan att hon grät. Hemsk morgon så jag ringde och frågade om hjälp. Men ingen hade tid innan kalaset. Sen blev de kalas:). Och på vägen hem frågade jag om hjälp men nej. Försökte packa men de gick inte. Ringde och bad om hjälp igen. Och nu kom Sofie en stund men inte heller de hjälpte. Tillslut somna hon och jag har packat som en tok. Tyvärr. Stort TYVÄRR. Är sopsäckarna slut. Så kan inte kasta de jag behöver. Sen tog även lådorna slut. Men de är mest smågrejer kvar som jag kan ta på vagnen några omgångar. De ändå är väl Bella och Linnéas täcken och kuddar som måste med då. Och disken med.. Men annars så..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0