Dag 06, Min Dag.

Den började ganska sent idag. Eller Bella vaknade jätte tidigt. Och egentligen har hon tv-förbud på dagarna tills hennes rum är städat. Men eftersom Sofie och Linnéa låg och sov fick hon kolla på tv så länge. Sen vaknade även de andra. Och efter ett tag gick Sofie hem och jag Bella och Linnéa började städa i deras rum. De är inte bara städning utan vi rensar ut leksaker och sånt som de inte ska ha längre och sånt som gått sönder. Och de är en hel del att röja med. Vi kom inte så himla långt dock. För sen skulle Linnéa sova middag och då plockade jag lite i övriga lägenheten och Bella badade. Vi skulle reda ut den där jätte tovan hon får i håret HELA tiden..

När vi hade borstat den och Linnéa vaknat och vi gjort oss i ordning bar de av till ikea. Skulle köpa ny stjärna till vardagsrummet då den gamla ljusstaken gick sönder förra året. De hade jag dock glömt bort till i år haha:). Men kom på de så klart sen när den inte lös och undrade vad tusan jag hade packat ner den för:)

Köpte även lite annat nödvändigt och shoppingen avslutades på maxi innan vi gick hem igen. Väl hemma åt vi sommarmat för att trotsa julen lite. Grillad kyckling med potatissallad, mumsigt :)

Efter maten kom Cissi förbi. Jag skulle färga håret och så blev de Kommisarie Späck med skumtomtar, pepparkakor och julmust (cola för min del). Mitt i filmen gick Cissi hem igen. Hon var trött. Och när filmen slutade kollade jag och Bella på slutet av Tomten Är Far Till Alla Barnen. Hon är fortfarande vaken och gnäller över att hon är sjuk stackaren. Så hon ligger här under en filt nu. Vi kollar på någon film på trean just nu. Vet inte vad de är men snart blir de sängen.
De blev ju ingen pulka åkning idag då jag lånat ut mina termobyxor. Men vi hinner nog med de en annan dag:)

Och detta blev resultaten av hårfärgningen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0