1.a Advent

Japp:) idag är de ju första advent även hemma hos oss. Vi började dagen med att tända första ljuset när vi åt frukost.



Efter de tog vi de lite lungt och inväntade Cissi för att sen börja greja i Barnas rum. Fortsättningen liksom. Och än är vi inte klara. Men flickorna har även de fått julfint:)




Sen åt vi lite för de var hungriga:) Sen tog vi de lite lugnt igen. För vi har nämligen gått och blivit lite sjuka. Eller jag och Bella är förkylda och nu under kvällen har jag även fått feber. Men Bella verkar sämre än mig faktiskt. Sen gick Cissi hem. Så vi gjorde inte så mycke. Däremot ska hon komma tillbaka men då tar vi nog övriga rum så får jag greja i barnas.

När Cissi hade gått och Linnéa sovit middag var vi iväg och kollade på en lägenhet. En fyra på botten. Efter de gick vi hem en sväng. Och sen till centrum och handla lite. Då körde Bella vagnen. Inte på vägen dit och hem utan där inne så bar jag korgen. Bella tippade vagnen när hon gick och jag sa åt henne säkert 10 ggr att hon inte fick göra så. Och medans jag gick in och hämtade dip gick de i väg mot toapappret vad de nu skulle göra där borta. När jag var på väg mot dem tippar hela vagnen. Med Linnéa mot marken. Vi hade alltså vagnen så hon kan se den som kör och när vagnen välte följde handtaget med. Linnéa var bara någon centimeter fram att slå huvudet i golvet. Jag trodde hon gjorde de och skrek mest rakt ut. Micke som var med upp och stod ungefär där jag var fast vid sylten skyndade sig fram. De var även fler folk på väg som hade sätt de från den andra gången. De gick bra som tur var.

När vi väl pulsat hem igen åt vi mat och tog de lite lugnt innan Linnéa la sig. Pratade med mamma i telefon med. 2 ggr. En gång innan Linnéa la sig och en gång efter när jag läst Cissis blogg. Men då började Linnéa gråta vilket hon gör ibland för hon till inte sova. Så skulle jag gå in och lägga ner henne igen då hade hon fastnat mellan två spjällor med låret. Hon satt verkligen fast. Bella fick komma och hjälpa till. Vilken otur hon haft idag:(.. Hon ville att Bella skulle komma och lägga sig med så hon gjorde de..

Så har ser övriga fönster ut. Först köket, sen mitt sovrum. Och så vardagsrummet:)


Och eftersom vi är förkylda blir vi hemma. Bella får säkert med feber. Och Linnéa kommer antagligen med bli dålig. Och jag kan ju inte laga mat till alla barn när jag är sjuk..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0