Julfest!!

Dagen började halv 6. Jag gick upp fixade tvätten jag lagt fram i en hög kvällen innan. Och gick iväg till tvättstugan. Vid Tio var vi klara och vid de laget hade jag även hunnit göra i ordning Bella och skickat iväg henne till skolan. Linnéa och jag myste en lång stund. Riktigt skönt. Sen väntade jag på att Johannelundsglas skulle ringa.. Men icke.. Linnéa la sig kvart i 11. Då var hon trött. Hon hade sagt att hon var trött sen åtta tiden så:) och medans hon sov blev de att göra sig i ordning inför dagen:)


När Linnéa hade sovit färdigt gjorde vi i ordning henne och hämtade Bella i skolan. Därefter tog vi bussen in till stan för ett möte på adecco. Sen efter de bär de av till julfesten:)

Vi började med att leka. Sen efter en stund fortsatte Linnéa och leka medan Bella pyntade pepparkakshus.

Huset som Bella gjorde och de som de andra barnen gjorde ska säljas sen. Men visst var hon jätte duktig:).

När pepparkakshusen var klara var de dags för gröt och julmat.
Mumsigt:)


Efter maten blev de lite bus igen innan de var dags att gå upp och dansa runt granen. Jag och Linnéa var med först också. Men de var inget kul tyckte hon. De gick för fort. Så ramlade hon också. De minsta fick vara innanför alla som dansa och plocka på granen. Men de ville inte hon utan skulle springa runt som de andra och ja som sagt de lyckades inte så vi satte oss på sidan av..


(okej, inte världens bästa kamera Haha)

Efter dansen kom tomten på besök:)


Linnéa blev jätte rädd:) gud vad hon skrek.. Trodde jag aldrig faktiskt:). De var kul. De fick varsin julklapp. Bella ett par vantar och Linnéa en haklapp. Haha. När de var färdigt blev de fika.
Två tjejer som också går där spelade gitarr och sjöng för oss under tiden. Jätte duktiga:)

Sen var de dags att åka hem men Linnéas tröja låg kvar där uppe så Bella skulle hämta den. Och eftersom vi satt i lekrummet och väntade hängde jag inte riktig med men två stycken sprang fram och tillbaka och leta filtar. Sen säger en mamma att de inte kunde åka för pappa skulle vila lite först, han mådde inte bra. I samma stund sprang en igenom rummet igen med telefonen i örat. Då låg han medvetslös på hallgolvet. Han vaknade inte innan ambulansen åkte heller. Och hans fru var så lugn. Och de frågade hur hon skulle komma hem men de visste hon inte. Fast de var bra. Barnen var också jätte lugna.. Jag blev helt chockad i varjefall. Och de löste sig. En som jobbar där följde med ambulansen och en annan körde hem dem:) tråkigt slut på en jätte bra dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0