Dag 25, En Första...

Humm en första. Kan ju skriva om En Första Dag På Jobbet nu när jag ändå sitter på jobbet ute i berg och väntar på att börja:) eftersom jag är beroende av bussar kom jag en halvtimme för tidigt.. Men nog om de:)

En Första Dag På Jobbet- Min första dag:)
Fick jobbet på torsdags eftermiddagen. Sen skickades info och inloggningsuppgifter om och till bokningen. Så skrev in mig från måndagen. Sen satt vi hemma redo att åka halv 7. Kl gick och tjugo över 7 ringde en bokare och frågade om jag kunde vara på tornhagen i en förskoleklass kl 8. Visst själv klart sa jag. Kollar kl och inser att nu blir de jävligt brådis:). Klä på oss ytterkläder, sen iväg och lämna Bella på fritids. Och fort till Linnéas dagis och lämna av henne. Då är kl kvart i redan. Så fick trampa som en galning upp:) Jag hann.

Men väl där uppe får jag reda på att jag är ensam med 20 barn. Tur att några var sjuka:). Men de var en snällsjäl som öppnade dörren åt oss. Och ingen info om vad som skulle göras fanns. Och de var både klassföreståndaren och hon jag vikade för som var borta. Så jag fick vara för båda. Vi började med samling. Barnen förklarade att de skulle bytas värdar så de gjorde vi. Och så pratade vi om helgen som varit och sjöng morgonsängen. Vid Nio kom en fröken till. En ordinarie:). Då blev de frilek medan hon berätta vad vi skulle göra. De hade pyssel på gång så jag hade halva gruppen och ritade och hon den andra. Men innan de var de fruktstund med sagoläsning. Sen blev de lunch. Och efter de slutade dem och jag gick över till fritids.

De var en rolig dag. Men konstig:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0