Dag 11, Mina Systrar

(MÅSTE BÖRJA MED ATT BE OM URSÄKT. Ni fattar varför sen)

Jag har tre underbara systrar.. En hel syster och två halva. Men de där gör jag absolut ingen skillnad på. Och brukar inte nämna dem som hel och halv de är MINA SYSKON helt enkelt.

Sandra är den äldsta av den. Ynka 2,5 år yngre än mig. Hon bor numera med sin sambo och dotter på andra sidan stan så vi träffas inte så ofta. Och sen jag började jobba pratar vi inte så jätte ofta heller.

Hon pluggar massa olika ämnen i vilket fall. Och hon vet väl egentligen inte riktigt vad hon vill bli. Men de är ju inte så lätt att veta de i dagens samhälle då man måste ta de som finns eller stå ut med att vara arbetslös. Ingen drömmer väl om att bli telefonförsäljare direkt:). Hon umgås mycke med vänner också. Hon kollar på mycket på film, serier och läser mycke böcker.. Och har sen hon flyttat hemifrån blivit lite av pedant. Vilket var lite tvärtom när hon bodde hemma Haha.


Cecilia är mitten systern. Hon fyller 16 år nu sista december. Hon går även livsmedelsprogrammet på Ljunkan. Första året. Hon är även den systern jag träffar oftast. Nu umgås hon dock mer med vänner så de blir inte så ofta längre. Dessutom har ju jag jobb nu så jag har inte heller tiden längre. Förr brukade hon sova över hela loven och nästan jämt på helgen.

Hon har inget fritidsintresse eller något sånt. Men hon älskar kläder. Vi är lite lika till sättet på vissa grejer med.


Sofie är den minsta systern. Hon fyller 14 i början av nästa år. Just nu går hon i sjuan. Och hon sitter helst framför datorn. Och hon är verkligen expert på att måla på paint. Sjukt snygga bilder gör hon.

Hon tycker även om filmer och tvspel. Hennes fantasi är de inget fel på heller. Hon är ingen ute tjej direkt och de är svårt att få med henne på andra saker. Därför blir de lite extra kul när hon ringer och frågar om hon får sova över även om risken är mycke stor att hon och Bella kommer bli osams.

Kommentarer
Postat av: sandra, mamma till thea

Jag är väl inte pedant. jag är huslig haha ne men vadå pedant jag gillar o ha det extremt städat bara :) Vad ber du om ursäkt för?

2010-12-02 @ 20:01:48
URL: http://sallbelal.blogg.se/sallbe

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0