Världens jävla otur..

De kan jag lova.. otursdag från morgon till kväll..

De började väl med att Cissi var sen hit. Bella hann komma hem långt före och då hade hon glömt sin jens(gosedjurshund) hos pappa. I och med att Cissi var sen kom vi iväg riktigt sent till ikea med..
hopp de ta 2 otursgrejer. Här kommer alla tusen resten...

När vi 20 minuter innan stängning kommer in på sagoland låter de konstigt när vi kör vagnen. Har sen ett par dagar tillbaka haft dåligt med luft i ena däcket. De är alltid tomt när den stått stilla så man får pumpa upp de och de går sen köra. Så kände på däcket och de var luft i. Bra de. Men så känner jag på andra från. Tro fan att de blivit punktering där med.. De hade extrapris på vagnpumpar där så köpte en och gick vidare till ikea för att pumpa. Så funka inte pumpen.. Tur jag hade med den andra. Men de gick inte pumpa med de heller och då gav jag upp och gick köpte två nya slangar i stället på brio..

Väl hemma sen skulle JAG försöka ge mig på de där med att byta släng. De var inte riktigt min grej då. Haha. Fixa i varjefall den ena efter mycke om och men.. Och sen messade Cissi till Mats och frågade om han kunde hjälpa mig för ärligt däcket måste krymt de gick inte få på.. De kunde han efter maten. Sen ringde han upp för att säga att maten var klar och att Cissi kunde komma hem. Så frågade han även vad de var jag inte fick på no de var de jag behövde hjälp med eller att få på dem på vagnen och så. Men han skulle komma när de ätit i varjefall

Precis efter de knuffade Bella till Linnéa som stod i krypställning för att hon skulle komma fram fortare. Men Linnéa var inte beredd utan ramlade framåt och slog i munnen vilket jag först inte fattade.. Bella sa att hon slog i huvudet och där såg jag ingen och försökte trösta henne. Hon var helt hysterisk.. Och då säger Cissi att de är blod på min tröja och att Linnéa blöder i munnen. Försöker kolla i munnen så gott jag kan och får smått panik när ena framtanden inte syns. Var på jag blev jätte arg på Bella. Och Cissi så att den var kvar. Kollar igen och den är mycke kortare än innan. Alltså har hon tryckt upp den i tandköttet och jag ringde till mamma och frågade vad jag skulle göra, vart jag skulle ringa och grejer. Mamma sa att jag kunde vänta tills i morgon och ringa direkt till tandläkaren och då skulle jag hinna se mer hur mycke av tanden som var intryckt för de är bara jag som vet hur mycke den hade växt ut hitills och så. Och så berätta hon massa annat tråkigt. Att rötterna kan ruttna och då måste man ta bort den..
Tur i oturen att Bella ska till tandläkaren i morgon så kan jag visa den redan då för honom...

Tänkte ändå att mamma behövde se vad jag prata om så vi följde med Cissi hem och tog med däcket. När de var klart hade Cissi ätit klart också så hon följde med tillbaka.. När vi kommer hem och jag ska pumpa upp slangen går de inte. Jag har alltså lyckats ta sönder nya slangen när jag försökte få ihop den. Och inte nog med de. De andra däcket var med tomt. Så typiskt. Så Cissi tog med dem senare sen när hon gick hem så skulle Mats ta en titt på de.. Vi blir utan vagn ett tag nu för han hade inte grejer till de hemma..

När Cissi ändå var kvar färgade jag håret, tänkte ge de ett nytt försök sist gick de inge vidare och inte denna gång heller:( nu är jag gråhårig, tur jag köpte en fin mössa denna vinter..

Detta har varit en hemsk dag. Och de med Linnéa är helt klart värst. Min stackars lilla älskling.. Så synd om henne.

Nu blev detta jätte långt, hoppas ni orkade läsa allt..
Puss hej

Vad andra tycker
Skrivet av: sandra, mamma till thea

jo jag hängde med. hade ju redan hört allt över telefonen dock :P. stackars tjejen, thea har ju slagit munnen men aldrig skadat tänderna, bara spräckt läppen liksom. men det löser sig nog, ses sen :)

2010-03-15 @ 08:33:12
Blogg: http://sallbelal.blogg.se/sallbe
Skrivet av: Hannah

Hur gick de sen med tanden? :S

2010-03-15 @ 14:40:04
Blogg: http://livetsomforandrades.wordpress.com/

Har du något att berätta? :

Du heter:
Varit här förut?

Din mail: (bara jag som kan se den)

Din Blogg:

Vad DU vill ha sagt:

Trackback
RSS 2.0